Рисунки с молив

 Рисуване с молив

Рисуването с молив е много важна техника за всеки начинаещ художник. Всяко едно рисуване започва от молив и лист хартия. Дори големите картини и сюжетите им художниците често нахвърлят първо върху неголям лист хартия, за да ги пренесат после върху платното.

 Умението да рисевате добре с молив не е по-малко важно и при работата с маслена живопис. Все пак именно с молива върху хартията се отличава майсторството да рисуваме леко и безгрешно всякакви обекти.

При работата с маслени бои вместо молив ще държите четка, а гумичка няма да имате. Поради тази причина от това колко точно сте се научили да рисувате с молив зависи и качеството на рисунъка ви с масло.

Живописта е тон плюс цвят, а умението да се работи с тоновете се придобива именно при работата с молив.

С какво все пак започва работата върху всяка рисунка или картина?

        Първо художникът с леки линии набелязва къде ще се намира обектът му на листа. На този етап е важно предметът, който изобразяваме, да не е твърде голям за листа или платното. Или пък да е твърде малък.

Важно е той да бъде хармонично разположен в пространството на листа и да изглежда естествено. След това групата от предмети или сложният обект се разбиват на отделни части. Техният мащаб и размери се сравняват помежду си и се уточняват пропорциите.

След като сме определили размерите на предметите е необходимо да ги изградим. (Изграждането на предметите вижте тук.)

Сега е настъпил моментът за светлосенковото решение. За това взимаме мек молив, 3B и покриваме всички засенчени части на предметите с универсален скосен щрих, който се прави отдясно наляво и отгоре надолу.

Нужно е да покрием предмета с един щрих. Всеки предмет има своя собствена и падаща сянка. С един кос щрих трябва да покрием и собствената, и падащата сянка на предмета.

     Това трябва да се направи за всички предмети. Когато в рисунката ни са защриховани всички петна на сянката, можем да пристъпим към разработването и уточняването на детайлите им.

На този етап трябва да уточним формата. Трябва да щриховаме по формата на предмета, т.е. да правим щрихи по линиите на формата му.

С напредването на творбата сенките трябва да бъдат все по-контрастни. Когато щриховаме сянката, можем да вземем по.мек молив. Когато щриховаме осветената част на предмета е по-добпе да вземем по-твърд молив. Сянката трябва да бъде подсилена, да стане по-тъмна.

Важно е да помним, че в сянката предметът притежава рефлекс. Рефлексът е отразена светлина. Особено важен е той при заоблените тела, такива като чаши, вази, ябълки и други предмети с кръгла форма.

Най-удобно е пъвно на защриховаме сянката. После с гумичката протриваме рефлекса. А после отново да защриховаме сянката и рефлекса с общ щрих по формата на предмета.

Внимавайте моливът ви винаги да е добре подострен. С подострен молив е по-лесно и по-приятно да се рисува.

Направете сянката по-тъмна. Светлата част на предмета трябва да се изсветли, затова я изтрийте с гумичка.

Светлата част на предмета наричаме петно на светлината. В нея трябва да щриховаме с твърди моливи.

Най-светлото място на картината е блика.   

Не забравяйте за въздушната перспектива. Законът на въздушната преспектива гласи, че онези предмети, които са по-близо до нас, се рисуват по-ярки.

Бялото се прави по-бяло, а черното – още по-черно.

Онези предмети, които се намират далеч от нас, се рисуват бледо. Ако предметът е много далече, той се вижда едва-едва и се рисува все едно е в мъгла.

Също така е важен композиционният център на картината. Всичко, което се намира в центъра и на преден план на картината, трябва да се рисува и щрихова по-ярко.

 

За начало е нужно да се научите да рисувате постепенно, а по-късно можете да усвоите техниката за създаване на тоналност на изображението с помощта на щриховане с обикновен молив.

Когато вие направите щриховането правилно, то ще видите, че рисунката е придобила определен оттенък. Колкото по-силно натискате молива, толкова по-тъмни ще са щрихите и обратното – колкото по-леко натискате, толкова по-светли са те. Това се нарича тоналност. Художниците винаги използват този похват, когато рисуват с молив.

По време на урок курсове по рисуване във Варна с помощта на тоналността се придава обем и дълбочина на обекта. На вас този метод също ще ви бъде от полза, ако искате черно-бялата ви рисунка да изглежда реалистично.

  Тоналността ще ви помогне да имитирате цветовете, да обозначавате сенките върху рисунъка. За смегчаване на ефектите на сенките можете да размажете щрихите с пръст или да използвате твърда гума. Яркостта на щрихите с молив зависи от твърдостта на графита, който има различни маркировки – НВ, В, 2В, 3B, 4B, и т.н. и т.п. Когато рисуване с обикновен молив е хубаво да имате под ръка няколко молива от различни марки.

 

Курсове по рисуване за деца (прочетете повече) продължават един - два часа.

 

Курсове по рисуване за възрастни (прочетете повече)  продължават два часа.

 

Уроци по рисуване на открито сред природата (прочетете повече)

 

Рисунки с молив (прочетете повече)

 

Уроци по рисуване с маслени бои (прочетете повече)

 

Също така можем да проведем с Вас индивидуално занятие

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

+ 359 877223923 

arteducation.bg@gmail.com

гр. Варна, бул. Мария Луиза 3-А

 

Курсове по рисуване

Уроци по рисувани за възрастни във Варна! Каним на нашите уроци ! +359 87 7223923‬‬. 

ПРОДАЖБА НА КАРТИНИ И ЖИВОПИС В БЪЛГАРИЯ

    Нова услуга в нашата художествено училище във Варна

    графика

     

    dro

    графика

     

    Рисуване на картина по Ваша поръчка в екип с Вас

    Нашите партньори

    Нашите учебни програми за деца

    В детската група се приемат деца над шестгодишна възраст.

    Повече за детските групи

    001

    Нашите учебни програми за възрастни

    В групата за възрастни се приемат всички желаещи без възрастови ограничения.

    Повече за групата за възрастни

    002

    За нашата художествена академия

    We use cookies themselves to improve the browsing experience on the Web. If you continue to browse we consider that you accept the use.