Меки материали

125134472795706167

Рисуване на натюрморт с пастели

 

Меки материали в рисуването

Освен графиката с молив, художниците използват разнообразни меки материали за рисуване. Към тях се отнасят различните видове пастели, въглен, пресован въглен, сангин, сепия и други. Ще се спрем на някои от по-важните от тях.

Пастелите

Degas Edgar Blue Dancers buy prints b

Пастелите стават популярни още през 18в., като предизвикали истински бум на пастелни графики. Едни от най-важните предимства на тази техника били бързината на рисуване и ниската ѝ цена. В същото време качеството на картините с нищо не отстъпвало по ефектност на маслената графика. Единственият недостатък била крехкостта на материала, тъй като нанасяли пастелите върху картон или специална пастелна хартия, от които те с малко усилие биха могли да бъдат премахнати. Но много бюрзо бил намерен начин как да се предотврати това. Един от начините бил нанасянето на най-обикновено краве мляко.

В наши дни са изобретени множество закрепители на пастелите, но най-добре е просто да се сложи картината под стъкло, където тя може да се съхранява толкова дълго, колкото желаете. За най-ярък представител на художниците, работили с пастелната техника, е прието да се смята Дега. Неговите „Сини танцьорки“ по право се смятат за перла в пастелната живопис. Дега правил много експерименти с пастелната техника. Той зашивал няколко картона един за друг, за да получи по-голямо пространство за рисуване, довършвал рисунката с акварел и масло, държал ги над па́ра. В крайна сметка Дега оставил след себе си най-голямо количество пастелни рисунки, много от които днес се считат за световни шедьоври.

Съществуват два вида пастели – меки и твърди. Свойствата на двата вида са различни и се държат по различен начин, когато се работи с тях. Художниците сами си избират вида пастели, с които да работят, в зависимост от творческите им задачи. Ако говорим за техниките за нанасяне на пастелите, то с тях може както да се щрихова, така и за създаването на опушен ефект. Съществуват дори специални приспособления, с помощта на които можете лесно да нанесете пастелите върху хартията. Но пастелите обичат най-много ръцете на художника. С нищо друго не бихте могли да усетите материала така, както със собствените си пръсти. Само с ръцете си можете да направите и най-деликатните цветови или тонови преходи. Поради тази причина може да се каже, че пастелите винаги съхраняват част от човешката топлина.

 

 

Курсове по рисуване във Варна си поставя много цели, първата от които е да обучава посетителите на основите на моделиране на формата и композицията.

Начало на работата над композицията.

  Изграждане на предметите.

 

Работата върху картината може да бъде разделена на няколко етапа:

Първи етап – работа върху композицията

Художникът започва работата върху натюрморта не от рисуването на един от предметите, а от набелязването на силуета на цялата група предмети с молив.

 Важно е силуетът на групата предмети да не е нито твърде голям, нито твърде малък по отношение на повърхността на листа. Да не е изкривена наляво или надясно, а да е разположено уравновесено и хармонично. Желателно е разстоянието от левия край на листа до групата да е равно на разстоянието между десния край на листа и групата предмети.

След като сме направили това рисуваме вътре в силуета отделните фигури, от които е съставена нашата композиция. При това е важно предметите да не излизат извън линията, която представлява силуета на изобразяваната група предмети.

Втори етап – изграждане на предметите.

Когато предметите, от които се състои нашата композиция, са вече набелязани, е важно да ги сравним по мащаб и да изясним какви са размерите им един спрямо друг. За целта измерваме по-големите предмети с по-малките. Например, можем да измерим големината на вазата с ябълка или чаша, която е по-малка от вазата. За това ние протягаме ръката с молива напред и я насочваме към малкия предмет. Връхчето на графита е горната точка на предмета, а нокътят на големия пръст е долната точка на предмета. След като фиксираме това разстояние върху молива, ние го насочваме към по-големия предмет и гледаме колко пъти по това разстояние се побират по вертикалната ос в големия предмет. Например, ябълката се побира във вазата пет пъти. Сега ние знаем точно колко по-голяма е вазата от ябълката.

Сега, когато вече сме уточнили мащаба и разположението на предметите, можем да пристъпим към изграждането им.

Изграждане на предметите.

Прокарваме вертикални прави вътре в предметите и на онези места, където се променя формата, ние прокарваме хоризонтална права и рисуваме елипса. Важно е да внимаваме разстоянията от централната ос до края на елипсата да са еднакви. За целта в точката на пресичане на хоризонталната и вертикалната права поставяме точка и отбелязваме еднакви разстояния отляво и отдясно с помощта на молив, след което проверяваме тези размери.

Сега, когато предметите са изградени и добре очертани, можем да пристъпим към работата с пастелите. Когато рисуваме с пастели, също като при работата с бои, можем да смесваме цветовете. За целта първо предметът се щрихова с пестелно тебеширче от един цвят, после върху този цвят се минава с друг цвят, а ако е необходимо – и с трети. Това се прави, за да се получи нужният ни оттенък, когато смесим различни цветове.
Щрихите при работата с пастелните тебеширчета се нанасят по същия начин, като и при работата с молив, по формата на предмета. Предметът притежава своя форма и посохата на щрихите трябва да повтарят тази форма. При работа върху картина е важно да покажем осветените части на предмета и онези, които са в сянка. Когато работим върху сянката на предмета, важно е да помним, че в сянката има син цвят, който прави сянката студена, а при светлината присъства жълтият цвят, който прави осветената част топла. Онази част на предмета, върху която пада светлината, трябва да бъде по-светла, а онази, която е в сянка – по-тъмна. Важно е да не забравяме рефлекса. Именно той прави предмета кръгъл. Оцветяваме предметите с основните цветове и добавяме в тях различни оттенъци. Когато предметът е напълно оцветен, нанасяме върху него бликове.

За да получим плавен преход при работата с пастели, можем да размазваме пастелите с пръсти. Затова пастелите обичат ръцете.

 

 

Курсове по рисуване по рисуване с пастели

Рисунките с пастели са едни от най-оригиналните и необичайно произведения на изкуството. Трудно е да бъде преоценена красотата им, но техниката изиксва внимателност, особени навици и предварително обучение. Рисунката с пастели преди всичко подразбира правилно съчетание между пастелния молив и хартията. Необичайното сливане на текстурата и оттенъка ще позволи създаването на онзи образ, който ще се запази за дълго в паметта на вашите почитатели.

Курсовете по рисуване с пастели, на които можете да се запишете още сега, са увлекателно изкуство, в което да се потопите. Картините и образите, нарисувани с пастели, се отличават със своята изтънченост и реалистичност.

Какво представляват пастелите, да разгледаме заедно.

Пастелите не са нещо друго, а разноцветни моливи-тебеширчета, изготвени на суха, восъчна или маслена основа (изборът на някой от тях може дава различен ефект). След курсовете вие ще научите, че за художника е жизнено необходимо да има под ръка шкурка или кадифена картия, пастелна дъска и много други приспособления. Те ще направят творчеството ви максимално удобно и интересно.

Курсовете по рисуване с пастели ще ви помогнат за броени месеци да усвоите нестандартната текника на рисуване и да научите нейните основни разлики с другите. Обучението по рисуване с пастели ще ви помогне да опознаете себе си, да развиете творческия си потенциал. Вие ще се научите да създавате изуметилно красиви картини с помощта на толковапростичък материал за рисуване – пастели.

 

 

За контакти

+ 359 877223923 

arteducation.bg@gmail.com

 

Купи картина от професионален художник

Нова услуга в нашата художествено училище във Варна

графика

 

dro

графика

 

Картини на нашите ученици

Пишете ни!

captcha
Презареди

Нашите учебни програми за деца

В детската група се приемат деца над шестгодишна възраст.

Повече за детските групи

001

Нашите учебни програми за възрастни

В групата за възрастни се приемат всички желаещи без възрастови ограничения.

Повече за групата за възрастни

002

За нашата художествена академия